Care este, de fapt, motivul pentru care magazinele Mega Image există doar în România, deși rivalii de la Lidl sunt în toată Europa

Emanuela Pană 03.09.2021, 11:56
Care este, de fapt, motivul pentru care magazinele Mega Image există doar în România, deși rivalii de la Lidl sunt în toată Europa

Mega Image este cel mai mare lanț de supermarketuri și magazine de proximitate din România, ajungând la o densitate de două unități pe kilometru pătrat. Retailerul a devenit cel mai important chiriaș de la parterul blocurilor din Capitală, deținând doar în Bucureşti 430 dintre cele peste 800 de unităţi. Cum se face că Mega Image există doar în țara noastră, deși rivalii discounterului german Lidl sunt peste tot în Europa?

Cum se face că Mega Image există doar în România

În ultimii ani, locul magazinelor de cartier a fost luat de Mega Image, existând sute de unități pe tot teritoriul României. Fondat în 1995, Mega Image este de departe cel mai extins lanț de magazine din Capitală, aceasta fiind încă de la început strategia companiei. Cu peste 9000 de angajați si cu o rețea care cuprinde în prezent peste 800 de magazine (în București, Constanța, Ploiești, Brașov, Târgoviște, Timișoara, Cluj, Iași și alte orașe din țară), Mega Image se află în continuă expansiune și dezvoltare.

Pe o piață ce numără circa 8.500 de magazine, retailerul belgiano-olandez Mega Image are aproximativ 600 de unități. Anul trecut, Mega Image a sărbătorit 25 de ani de la lansarea primului magazin în România, care a fost construit în București. Primul magazin al rețelei a fost deschis în Lizeanu, în luna mai a anului 1995, pe Șoseaua Ștefan cel Mare, nr.226, Sector 2, București.

Ulterior, lanțul s-a extins cu câte două unități pe an, astfel că, la finalul anului 1999, rețeaua ajunge la un număr de 8 supermarketuri în București. Lucrurile s-au schimbat considerabil după anul 2000, când grupul Delhaize, din Belgia, a preluat afacerea, care a început să crească accelerat. Inițial, lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate Mega Image avea la bază o companie cu capital grecesc.

În 2014, în Capitală existau nu mai puțin de 410 magazine Mega Image. Astăzi, compania operează circa 800 de magazine pe întreg teritoriul țării.

Pe piaţa din Bucureşti avem o cotă de piaţă de peste 20%. Oraşul se dezvoltă şi noi creştem odată cu el. Vorbesc despre Bucu­reşti şi Ilfov, zona extinsă a Bucureştiu­lui cum o numim noi. Mergem şi în zone rezi­denţiale, şi în clădiri de birouri, şi în cadrul pro­iectelor imobiliare noi“, spunea în urmă cu patru ani Vassilis Stavrou, fostul director general al Mega Image.

Revenind la întrebarea din titlu, precizăm că lanțul de magazine aparținând grupului belgian Delhaize Group se găsește sub denumirea de Mega Image doar în România, în alte țări având denumiri diferite, precum și alte logo-uri. Grupul Delhaize operează în șapte țări și pe trei continente, având ca principală activitate exploatarea supermarketurilor alimentare.

Citește și: Andreea Marin a ajuns să facă reclamă la un produs prezent pe toate rafturile Mega Image sau Carrefour. „M-au ciuruit“

Rivalii Lidl, peste tot în Europa

Comerțul cu amănuntul continuă să evolueze peste potențial, iar după cum se spune, peștele mic este mâncat de peștele mare. Cu alte cuvinte, concurența pe această piață este acerbă, fiecare companie dorindu-și supremația. Este și cazul retailerului german Lidl, care are concureți în toată Europa.

Care este motivul pentru care magazinele Mega Image există doar în România, deși rivalii Lidl sunt în toată Europa
Care este motivul pentru care magazinele Mega Image există doar în România, deși rivalii Lidl sunt în toată Europa

În prezent, în România, liderul comerțului local este lanțul german de hipermarketuri Kaufland, dar Lidl, care face parte din același grup german Schwarz cu Kaufland, vine rapid din urmă. A doua poziție pe piață este ocupată de Carrefour, iar a treia de Lidl, însă cu o diferență redusă față de primii clasați.

Nici Mega Image nu se lasă mai prejos, rețeaua de supermarketuri fiind atât de extinsă în România, încât a devenit subiect de glume pentru locuitorii din București. Iată doar câteva dintre ele:

  • Pentru facilitarea prezenței la urne, Guvernul ar putea instala cabine de vot în magazinele Mega Image (Radio ZU);
  • Decizie radicală a Primăriei București: se propune sterilizarea magazinelor Mega, care se înmulțesc necontrolat (Radio ZU);
  • Mega are mai multe magazine decât angajați (timesnewroman.ro);
  • Mega promite că dacă ești al patrulea la coadă, va deschide un magazin nou în maxim 3 minute! (timesnewroman.ro).
Urmăriți Impact.ro și pe