Anul acesta, elevii de clasa a XII-a vor termina cursurile pe data de 4 iulie, urmând ca probele scrise la examenul de Bacalaureat 2021 să înceapă la finalul lunii iunie. Calendarul oficial al examenului a fost publicat de autorități în Monitorul Oficial. Află, în continuare, când vor avea loc înscrierile pentru BAC 2021, precum și documentele de care vor avea nevoie elevii.
Calendarul de desfășurare a exemenului de Bacalaureat 2021 (sesiunea iunie – iulie și sesiunea august – septembrie) a fost publicat în Monitorul Oficial. Ministerul Educației a decis păstrarea calendarului examenului de BAC 2021 așa cum a fost stabilit în toamna anului trecut, în ciuda dificultăților create de pandemie. Astfel, exemanele vor fi organizate ca și până acum, în două sesiuni, una de vară și două de toamnă, pentru elevii care au picat în prima sesiune.
Probele scrise se vor desfășura între 28 iunie – 1 iulie, iar rezultatele vor fi afișate pe 5 iulie. De menționat că, anul acesta, probele de competențe de la Bacalaureat nu se vor mai susține, ci vor fi echivalate, potrivit Ministerului Educației. Totodată, potrivit anunțului făcut de ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, pentru absolvenții care sunt în carantină în perioada examenului nu se va organiza o sesiune specială de Bacalaureat, având posibilitatea de a da BAC-ul în sesiunea de toamnă.
Înscrierea candidaților la prima sesiune a examenului de Bacalaureat 2021 va începe în data de 31 mai și va dura până pe 4 iunie 2021, potrivit edupedu.ro.
Citește și: Bacalaureat 2021. Ce se întâmplă cu probele de competențe. Vestea era aşteptată de toţi elevii din România
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Când se afișează rezultatele la Bac 2021. Sesiunea iunie-iulie
Când se afișează rezultatele la Bac 2021. Sesiunea august-septembrie
Calendarul examenului a fost adoptat prin Ordinul 5453 din 31 august 2020 și a fost publicat pe 11 septembrie în Monitorul Oficial, cu 3 zile înainte de începerea cursurilor.
Înscrierea candidaților la examenul de Bacalaureat 2021 se face prin fişă-tip informatizată, la secretariatele liceelor pe care aceştia le-au absolvit, în perioada 31 mai – 4 iunie.
Potrivit metodologiei publicate pe site-ul Ministerului Educației, actele necesare pentru înscrierea la BAC în 2021 sunt următoarele:
a) candidaţii din seria curentă, pentru înscrierea la prima sesiune de bacalaureat, profesorii diriginţi întocmesc tabele care cuprind opţiunile pentru probele de examen şi semnătura elevilor. Tot atunci, diriginții depun şi fişa-tip informatizată, tipărită şi semnată de fiecare candidat.
b) candidaţii din anii precedenţi şi candidaţii din seria curentă, în cazul celei de a doua sesiuni, înscrierea se face de către secretariatul liceuluit pe care candidaţii l-au absolvit-o, pe baza următoarelor acte:
c) candidaţii din seriile anterioare, care și-au schimbat domiciliului în altă localitate, se pot înscrie pentru a susţine bacalaureatul la o unitate de învăţământ de acelaşi profil, stabilită de comisia de bacalaureat judeţeană din judeţul în care se află noul domiciliu.