Canalul Sulina este blocat de nave maritime. Echipajele se confruntă deja cu probleme legate de lipsa proviziilor

Mihnea Tălău 24.05.2022, 14:39
Canalul Sulina este blocat de nave maritime. Echipajele se confruntă deja cu probleme legate de lipsa proviziilor

Din cauza capacității insuficiente de operare din porturile dunărene în raport cu cererea navelor maritime, Canalul Sulina este blocat și zeci de nave aşteaptă în Marea Neagră. Cu o mare problemă se confruntă și echipajele acestora, lipsa proviziilor devenind una acută.

De la debutul războiului din Ucraina porturile românești sunt puse sub presiune.

Cel mai lung timp de aşteptare a unei nave în Marea Neagră a fost de 12 zile

Situația, care se perpetuează de zile bune, a fost comparată de locuitorii oraşului Sulina cu cea din anii 1980, când a început să funcţioneze prima întreprindere de comerţ exterior din lagărul comunist, actuala regie Administraţia Zonei Libere (AZL), aflată în subordinea Consiliului Judeţean Tulcea, informează Agerpres.

„Deocamdată, piloţii administraţiei pot asigura în condiţii meteo normale un trafic adecvat al navelor maritime peste capacitatea de operare a porturilor. Porturile nu pot face faţă unui asemenea trafic, în special porturile ucrainene, şi navele aşteaptă foarte mult în zonele de ancoraj de pe Dunărea maritimă, îngreunând traficul celorlalte nave”, a declarat directoarea Administraţiei Fluviale Dunărea de Jos (AFDJ) Galaţi, Angela Ivan.

Sulina vrea mai multi turisti

AFDJ deţine 36 de piloţi, iar până la data de 7 mai cel mai lung timp de aşteptare a unei nave în Marea Neagră a fost de 12 zile.

Majoritatea sunt nave ucrainene încărcate cu marfă, în special cereale

Și în momentul de faţă, pe brațul Sulina, unele nave aşteaptă să intre pe şenalul navigabil aproape două săptămâni.

AFDJ Galaţi este instituţia responsabilă de asigurarea condiţiilor de navigaţie pe Dunărea maritimă şi fluvială prin dragaje de întreţinere, măsurători topohidrografice şi efectuarea pilotajului navelor maritime pe Dunăre, între rada Sulina şi Brăila.

Instituţia deţine 36 de piloţi care însoţesc navele maritime de la 10 ore până la 16 ore, în funcţie de operaţiunile din porturi, procedura de pilotaj fiind instituită de Comisiunea Europeană a Dunării în anul 1857, pentru a evita blocarea şenalului navigabil.

Foarte multe dintre navele care așteaptă să intre în Portul Sulina sunt nave ucrainene încărcate cu marfă, în special cereale. Sunt de aproape cinci ori mai multe nave decât în condiții normale.

Ce s-a întâmplat cu celebra trupă Trident?
Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...