Călătoria în timp este un subiect atât de fascinant pentru oameni, încât, din când în când, mulți dintre ei „văd” lucruri care nu ar trebui să apară într-un tablou, de exemplu, pictat cu peste 160 de ani în urmă. Scena surprinsă în pictura „The Expected One”, a lui Ferdinand Georg Waldmüller, a devenit subiect de controversă pe internet, personajul feminin părând a ține în mână un iPhone.
Nu e prima oară când asemenea interpretări se dau unor obiecte ce apar în diferite opere artistice. Cu ceva timp în urmă, a stârnit valuri pictura italianului Umberto Romano, intitulată „Mr. Pynchon and the Settling of Springfield”, realizat în 1937.
În lucrarea ce înfățișează o scenă istorică reală din jurul anilor 1630, apare și un amerindian care pare să privească spre un iPhone. Experții au explicat că, cel mai probabil, e vorba de o oglindă, de fapt, obiect pe care europenii îl dădeau adesea la schimb pentru a primi bogății mult mai mari de la băștinași.
De data aceasta a venit rândul picturii „The Expected One” („Cea așteptată”), realizată de pictorul austriac Ferdinand Georg Waldmüller în 1860. Tabloul le-a dat de furcă utilizatorii de internet, potrivit New York Post, pentru că lucrarea are ca personaj central o femeie tânără ce pare a sta cu ochii într-un…. firește… iPhone.

Detaliul a fost semnalat prima oră de un polițist pensionar din Glasgow, Peter Russell, în timp ce vizita, alături de partenera lui, Neue Pinakothek, un muzeu ce adăpostește lucrări de artă din secolele al 18-lea și al 19-lea, conform vice.com. Russell a semnalat anomalia pe internet, ceea ce a declanșat o nouă febră legată de călătoria în timp, mulți utilizatori fiind convinși că femeia respectivă era un călător din viitor.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Realitatea pare, însă, una mult mai simplă, tânăra având în mână o carte, mai precis o Biblie făcută special să poată fi ținută în palmă, a cărei utilizare era comună la mijlocul secolului al 19-lea.
But it’s not, it a small bible many books in the mid-1800s were made to carry in the palm of the hand pic.twitter.com/ZLZiH3zUh6
— The Daily News Opinion ???️ (@TheDailyPretzel) April 28, 2023
„Fata din acest tablou semnat de Waldmüller nu se joacă cu noul ei iPhone, ci pleacă la biserică ținând în mâini o carte de rugăciuni”, a declarat Gerald Weinpolter, CEO al agenției de artă austrian-paintings.at, pentru vice.com.
La rândul său, Peter Russell a spus, pentru aceeași sursă, că „ceea ce mă frapează cel mai mult este cât de mult evoluția tehnologiei a schimbat interpretarea picturii și, într-un fel, și-a valorificat întregul context”.
„Marea schimbare este că în 1850 sau 1860, orice om care ar fi văzut pictura ar fi recunoscut imediat obiectul din mâna fetei ca fiind o carte de rugăciuni. Astăzi, nimeni nu poate să nu vadă asemănarea acestei scene cu imaginea unei adolescente ce își privește telefonul mobil absorbită de rețelele sociale”, a mai adăugat Russell.