BMW-ul ”făcut” de un român care învinge orice Ferrari, Lamborghini. Pilotul Dragoș Stăcescu a reușit o performanță de senzație în ultima etapă a Campionatului Național de Drag (viteză în linie dreaptă). Bolidul modificat chiar de Stăcescu a devenit cel mai rapid BMW diesel din istoria mărcii, parcurgând un sfert de milă, adică 402 metri, în doar 8,31 secunde, cu o viteză de ieșire de 270 km/h.
Un BMW 118d puternic modificat de românul Dragoş Stăcescu, a devenit cel mai rapid BMW diesel din istorie, după evoluția de la ultima etapă a Campionatul Național de Drag (viteză în linie dreaptă), organizat sub egida Federaţiei de Automobilism Sportiv. Mașina a atins o viteză de 270 km/h și a avut nevoie de 1,87 secunde pentru a ajunge de la 0, la 100 km/h, informează BMW România.
Având la bază un model de serie și aproximativ 75% din componentele de transmisie și motor de la diferite modele de stradă ale mărcii BMW, mașina pregătită pentru competițiile de viteză a avut cu 400% mai multă putere decât un model de serie și cu 300% cuplu maxim, valori care au însemnat 1020 CP și 1650 Nm.
Cu acest automobil, proprietarul a participat la ultima etapă a Campionatului Național de Drag, unde a obținut un record mondial absolut de viteză. Concursul a constat în parcurgerea unui sfert de milă (402 metri), într-un timp de 8,31 secunde, cu o viteză de ieșire de 270 km/h. Mașina a înregistrat o accelerație de 1,87 secunde de la 0 la 100 km/h, a avut nevoie de încă 2,84 secunde pentru a atinge 200 km/h și încă 2,44 secunde pentru pragul de 250 km/h.
Remarcabil pentru această performanţă este că proiectul, alături de modificări specifice, foloseşte multe componente de serie BMW. Maşina care a stabilit recordul este la bază un BMW 118d (E81), care a primit o tracţiune integrală de la un BMW 330d xDrive (generaţia E90). Propulsorul (M57N2) este preluat de la un BMW 335d (E90), cuplat la o transmisie automată în opt trepte provenind de pe un BMW X6 din generaţia F16 (8hp70x).
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Conform aceleiași surse, automobilul a primit o serie de îmbunătăţiri specifice unui automobil de drag: atât pe parte de șasiu, cu o structură tubulară, cât şi pe partea de sistem de propulsie (sistem de alimentare, turbine, electronică, injecție de protoxid de azot etc.).
Cu toate acestea, aproximativ 75% din componentele de transmisie şi motor sunt piese de serie BMW originale (cardane, planetare, grupuri, cutie de transfer) şi gestionează cu succes un plus de 300% la nivel de putere şi 200% la cuplu faţă de performanţele de bază. Proiectul construit de el dezvoltă 1020 CP şi 1650 Nm.
„Dragoş a stabilit o performanță remarcabilă care va rămâne în istorie. Suntem mândri că proiectul unui român a stabilit un record mondial absolut pentru BMW. Astfel de momente sunt foarte rare şi ne onorează”, a spus Alex Şeremet, BMW Corporate Communication Manager.
Pilotul Dragoş Stăcescu are o carieră lungă în competiţiile de drag, unde a denţinut recorduri absolute şi diesel, toate cu modele pregătite chiar de el şi echipa CompleteCHIP Iaşi. Modelul actual este o evoluţie a unui proiect iniţiat în 2018, care ulterior a fost trecut pe o bază de Seria 1 începând cu iarna lui 2019. De altfel, Dragoş a stabilit de-a lungul carierei o serie de recorduri naţionale pe care le-a îmbunătăţit constant.