BMW-ul ”făcut” de un român care învinge orice Ferrari, Lamborghini: este un record mondial

Gabriel Peneș 29.09.2022, 16:52
BMW-ul ”făcut” de un român care învinge orice Ferrari, Lamborghini: este un record mondial

BMW-ul ”făcut” de un român care învinge orice Ferrari, Lamborghini. Pilotul Dragoș Stăcescu a reușit o performanță de senzație în ultima etapă a Campionatului Național de Drag (viteză în linie dreaptă). Bolidul modificat chiar de Stăcescu a devenit cel mai rapid BMW diesel din istoria mărcii, parcurgând un sfert de milă, adică 402 metri, în doar 8,31 secunde, cu o viteză de ieșire de 270 km/h.

BMW-ul ”făcut” de un român care învinge orice Ferrari, Lamborghini

Un BMW 118d puternic modificat de românul Dragoş Stăcescu, a devenit cel mai rapid BMW diesel din istorie, după evoluția de la ultima etapă a Campionatul Național de Drag (viteză în linie dreaptă), organizat sub egida Federaţiei de Automobilism Sportiv. Mașina a atins o viteză de 270 km/h și a avut nevoie de 1,87 secunde pentru a ajunge de la 0, la 100 km/h, informează BMW România.

Având la bază un model de serie și aproximativ 75% din componentele de transmisie și motor de la diferite modele de stradă ale mărcii BMW, mașina pregătită pentru competițiile de viteză a avut cu 400% mai multă putere decât un model de serie și cu 300% cuplu maxim, valori care au însemnat 1020 CP și 1650 Nm.

Cu acest automobil, proprietarul a participat la ultima etapă a Campionatului Național de Drag, unde a obținut un record mondial absolut de viteză. Concursul a constat în parcurgerea unui sfert de milă (402 metri), într-un timp de 8,31 secunde, cu o viteză de ieșire de 270 km/h. Mașina a înregistrat o accelerație de 1,87 secunde de la 0 la 100 km/h, a avut nevoie de încă 2,84 secunde pentru a atinge 200 km/h și încă 2,44 secunde pentru pragul de 250 km/h.

BMW-ul ”făcut” de un român care învinge orice Ferrari, Lamborghini: este un record mondial
Acesta este BMW-ul modificat de Dragoș Stăcescu, cu care pilotul român a stabilit recordul de viteză pentru un automobil diesel al mărcii germane

Este un record mondial

Remarcabil pentru această performanţă este că proiectul, alături de modificări specifice, foloseşte multe componente de serie BMW. Maşina care a stabilit recordul este la bază un BMW 118d (E81), care a primit o tracţiune integrală de la un BMW 330d xDrive (generaţia E90). Propulsorul (M57N2) este preluat de la un BMW 335d (E90), cuplat la o transmisie automată în opt trepte provenind de pe un BMW X6 din generaţia F16 (8hp70x).

Conform aceleiași surse, automobilul a primit o serie de îmbunătăţiri specifice unui automobil de drag: atât pe parte de șasiu, cu o structură tubulară, cât şi pe partea de sistem de propulsie (sistem de alimentare, turbine, electronică, injecție de protoxid de azot etc.).

Cu toate acestea, aproximativ 75% din componentele de transmisie şi motor sunt piese de serie BMW originale (cardane, planetare, grupuri, cutie de transfer) şi gestionează cu succes un plus de 300% la nivel de putere şi 200% la cuplu faţă de performanţele de bază. Proiectul construit de el dezvoltă 1020 CP şi 1650 Nm.

„Dragoş a stabilit o performanță remarcabilă care va rămâne în istorie. Suntem mândri că proiectul unui român a stabilit un record mondial absolut pentru BMW. Astfel de momente sunt foarte rare şi ne onorează”, a spus Alex Şeremet, BMW Corporate Communication Manager.

Pilotul Dragoş Stăcescu are o carieră lungă în competiţiile de drag, unde a denţinut recorduri absolute şi diesel, toate cu modele pregătite chiar de el şi echipa CompleteCHIP Iaşi. Modelul actual este o evoluţie a unui proiect iniţiat în 2018, care ulterior a fost trecut pe o bază de Seria 1 începând cu iarna lui 2019. De altfel, Dragoş a stabilit de-a lungul carierei o serie de recorduri naţionale pe care le-a îmbunătăţit constant.

 

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....