Avertismentul dur al nutriționistului despre cel mai popular meniu al verii. Ce trebuie să știi înainte să mănânci roșii cu brânză

Roșiile combinate cu brânză sunt unele dintre cele mai populare preparate din lume. Acest tip de salată se numără printre cele mai comune, fresh și ușor de pregătit salate. Dar oare cât de sănătoasă este această combinație?

Roșiile cu brânză, un preparat delicios, dar cu ramificații ascunse

Brânza, alături de roșii însumează cel mai popular meniu al verii din doar din România, ci din mai multe colțuri ale lumii. Puțini sunt însă cei care știu că, de fapt, această salată minune, ușor de preparat ar putea aduce câteva kilograme în plus. Așadar, dacă ești la dietă sau dacă vrei să mai dai jos din kilogramele adunate în această perioadă de izolare, este bine să cunoști, mai întâi, opinia unui specialist în nutriție.

Nu roșiile reprezintă problema din această ecuație, pentru că acestea sunt ideale într-o cură de slăbire pentru că scad pofta de mâncare și diminuează nivelul de grelină (hormon produs și eliberat în principal de stomac, ce mai este cunoscut drept „hormonul foamei”). Nutriționistul Mihaela Bilic atrage atenția supra grăsimilor pe care le întâlnit în aproape tpate tipurile de brânzeturi și la care trebuie să fim atenți.

„Ce poate fi mai savuros, delicios si de sezon decât roșiile cu brânză…fără pâine, o să spuneți, ca să nu ne îngrașăm:( Problema e că nu pâinea îngrașă (sau nu la fel de tare) precum brânza. Și când spun brânza mă refer la orice tip de brânzeturi, indiferent de cât sunt de sărate: caș și telemea proaspătă, telemea veche (maturată), mozzarella, cașcavaluri, brânza de burduf sau frământată.

Deși conține la fel de multe proteine ca și carnea si peștele, în brânzeturi avem de 3 ori mai multă grăsime. În plus o felie de brânza de 100g o mănânci într-o clipă, la carne e mai mult de mestecat”, a declarat Mihaela Bilic potrivit doctorulzilei.ro.

Expertul în nutriție subliniază și importanța gramajului pe care trebuie să îl conțină o porție din această salată de roșii cu brânză.

„Apropo de gramaj, porția corecta de brânză e de 70g, adică acele pachete ridicol de mici de la supermarket conțin 3 porții!! (…)  O felie mare cât palma si groasă de un deget are DOAR 200g și e prețios pusă într-un pachet individual tras in vid. Deja când găsești pachete de jumătate de kilogram se numește desfrâu. E spre binele nostru, credeți-mă! E ușor sa mănânci prea multă brânză dacă bucata e mare. Așa, cu pachetul mic, ești mai atent. Nu de alta dar brânza nu e prietena siluetei”, a mai punctat nutriționistul.

Sursa foto: Pixabay & Unspalsh

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI