Autostrăzi 2022. Ce şosele noi vor avea românii anul viitor

Stan Filon 28.12.2021, 12:43
Autostrăzi 2022. Ce şosele noi vor avea românii anul viitor

Ministerul Transporturilor se va bucura de un buget mărit în anul 2022, așa că vedeți în rândurile de mai jos ce noi șantiere se vor deschide anul viitor în România, dar și ce autostrăzi vor continua să se construiască. În plus, românii se vor bucura de noi drumuri în anul ce bate la ușă, deoarece termenul de predare al lucrărilor se apropie cu pași repezi.

De ce autostrăzi și drumuri expres se vor bucura românii în anul 2022

Ministerul Transporturilor are bugetul pregătit pentru investițiile din anul 2022. Acesta este mai mare cu 20% față de anul trecut, iar sumele care vor fi investite pentru autostrăzi și drumuri principale se apropie de 17 miliarde de lei, potrivit autorităților din domeniu.

Trebuie specificat faptul că sunt mai multe proiecte importante care se vor derula începând de anul viitor. Vorbim despre mai multe autostrăzi la care se va lucra, una dintre ele fiind Sibiu-Pitești, unde se vor construi mai multe secțiuni. Pe listele ministerului Transporturilor se află și drumurile expres Craiova – Piteşti și Brăila – Galaţi, sau podul suspendat peste Dunăre. Iată care sunt proiectele de anvergură ale anului 2022:

De ce autostrazi si drumuri expres se vor bucura romanii in anul 2022 
De ce autostrazi si drumuri expres se vor bucura romanii in anul 2022

Proiecte aflate deja în lucru

  • Autostrada Sibiu – Piteşti secţiunile 1, 2, 3, 4 şi 5
  • Autostrada Lugoj – Deva (sector Dumbrava – Deva)
  • Autostrada Ploieşti – Buzău
  • Drum expres Craiova – Piteşti
  • Drum expres Brăila – Galaţi
  • Podul suspendat peste Dunăre în Zona Brăila

Pe lista Ministerului Transporturilor se mai află și următoarele drumuri:

  • Autostrada de Centura Nord a municipiului Bucureşti
  • Autostrada Nădăşelu – Suplacu de Barcău – Borş, inclusiv legătura Centura Oradea (Giraţie Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia)
  • Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş
  • Autostrada de Centura Sud a municipiului Bucureşti, inclusiv intervenţiile privind Centura existentă (Lărgirea la 4 benzi de circulaţie a Centurii Bucureşti între A1 – DN5, DN 2 – A2 şi A1 – DN 7, pasajele Berceni, Domneşti, Olteniţa)

De asemenea, anul 2022 reprezintă și demararea unor proiecte noi, cum ar fi:

  • Completarea studiului de fezabilitate şi elaborarea proiectului tehnic pentru drum expres Arad – Oradea.
  • Elaborarea/ completarea studiilor de fezabilitate pentru Drum Expres/ Autostrada (Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Graniţa Româno – Ungară – Drum Expres M49 Ungaria), Satu Mare – Baia Mare şi Autostrada Nordului/ Drum de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (Lot 1, Baia Mare – Bistrita; Lot 2 Bistrita – Vatra Dornei; Lot 3 Vatra Dornei – Suceava), Tisita – Albiţa.

Iată și ce studii ce fezabilitate mai trebuie făcute în anul 2022:

  • Trebuie efectuate studii de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu-Făgăraş, Făgăraş – Braşov sau pentru drumurile expres Craiova – Târgu Jiu, Ovidiu – Tulcea.
  • Elaborarea/ completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu-Făgăraş, Făgăraş – Braşov, Târgu Neamţ – Târgu Mureş, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, Timişoara – Moraviţa.
  • Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru Autostrada Braşov – Bacău şi pentru drumurile de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Suceava – Siret.
  • Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru drumurile expres: Craiova – Târgu Jiu, Ovidiu – Tulcea, Brăila – Tulcea, Brăila – Buzău, Focşani – Brăila, Găeşti – Ploieşti, Piteşti – Mioveni, Bacău – Piatra Neamţ.
Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...