Au fost trimise e-mailuri false în numele ANAF. Avertismentul instituţiei

Ioana Bucur 27.06.2022, 23:16
Au fost trimise e-mailuri false în numele ANAF. Avertismentul instituţiei

Reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală au emis un nou avertisment pentru români. De data asta, contribuabilii nu sunt informați cu privire la vreo nouă serie de controale. Potrivit instituției, au fost trimise e-mailuri false în numele ANAF. Ce recomandări s-au transmis celor care au primit deja astfel de mesaje.

Românii primesc e-mailuri false în numele ANAF

Românii sunt vizați de o nouă înselătorie online. De data asta, cei care au tras semnalul de alarmă sunt reprezentanți ai Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Potrivit instituției, au fost trimise e-mailuri false în numele ANAF, prin care contribuabilii erau informați că figurează cu plăți fiscale restante.

Românii sunt sfătuiți că nu deschidă aceste mesaje sau, dacă au făcut-o deja, să nu acceseze documentele anexate sau linkurile din conținutul textului.

„Atenție! Emailuri false în numele ANAF!
ANAF atenționează contribuabilii cu privire la emailuri false transmise în numele instituției, prin care contribuabilii sunt înștiințați că au plăți fiscale restante.
Pentru siguranța dumneavoastră, vă sfătuim să nu deschideți aceste emailuri, iar dacă au fost deschise să nu accesați documentele anexate sau linkurile din conținut”, au transmis reprezentanții ANAF, pe Facebook.

Au fost trimise e-mailuri false în numele ANAF. Avertismentul instituţiei

Lucian Heiuș, despre digitalizarea instituției

Recent, Lucian Heiuș, șeful ANAF, a vorbit despre implementarea unui program de digitalizare a instituției pe care o conduce, precizând că este complicat să îi convingă pe lucrătorii din finanţe să renunţe la clasicul dosar cu şină şi să treacă la tastatura computerului.

„Mai este un pas de făcut, dar se va face şi acela. Noi avem Ministerul de Finanţe şi ANAF-ul, sper să nu greşesc, 355 milioane de euro prin PNRR, care presupune practic digitalizarea întregii activităţi sau a activităţii de bază până în 2025 este finalizarea. Discuţiile pe care le-am avut eu cu domnul ministru, încercăm să aducem această digitalizare spre într-un an jumătate- 2 ani să comprimăm timpul în care vom face aceste lucruri.

Nu este un proces uşor, necesită foarte multă muncă, necesită foarte mult o schimbare a mentalităţii, inclusiv a angajaţilor Fiscului şi aici iarăşi avem mari probleme de a-l convinge pe omul din finanţe să renunţe la celebrul dosar cu şină, să treacă la tasta computerului. Dar vom face şi aceste demersuri pentru că degeaba o să avem programe informatice moderne, degeaba o să avem aparatură performantă, servere care să înglobeze o bază de date, dacă omul care stă în spatele computerului nu ştie ce să facă, avem o problemă”, a declarat Lucian Heiuş.

Urmăriți Impact.ro și pe