Noul Aston Martin DBX707 a fost prezentat oficial și compania britanică susține că noul model este cel mai puternic SUV de lux din lume.
Față de versiunea normală DBX dotată cu motorul V8 noul SUV produs la Gaydon oferă în plus 157 CP și 200 Nm.
Echipa de ingineri din cadrul Aston Martin a primit o sarcină dificilă: motorul V8 de 4,0 litri Twin-turbo trebuie să furnizeze mai multă putere.
Propulsorul pe benzină montat pe DBX oferă 550 CP la 5500 rpm și 700 Nm livrați între 2200-5000 rpm. Aston Martin DBX poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde și poate atinge o viteză maximă de 291 km/h.
Ca să poată obține mai multă putere din acest motor V8 furnizat de Mercedes-AMG inginerii companiei britanice au fost nevoiți să facă o serie de modificări importante. Turbocompresoarele au fost modificate, motorul recalibrat și a fost dezvoltată o nouă cutie de viteze.
După modificări motorul de origine Mercedes-AMG dezvoltă 707 CP la 6000 rpm și 900 Nm livrați la 4500 rpm. Noua transimie automată cu nouă trepte propulsează SUV-ul de la 0 la 100 de km/ în 3,3 secunde și Aston Martin DBX707 poate ajunge la o viteză maximă de 310 km/h.
SUV-ul de performanță dispune de un diferenţial electronic spate cu alunecare limitată modificat pentru a gestiona cuplul total de 900 Nm. Acesta are un raport de transmisie final revizuit de 3,27 comparativ cu 3,07 pentru DBX V8.
Distribuția cuplului față-spate rămâne complet automată, cu capacitatea de a trimite până la 100% din cuplu către puntea din spate atunci când situația o impune.
Aston Martin DBX707 este dotat standard cu sistem de frânare carbo-ceramic. Discurile măsoară 420 mm pe față și 390 mm pe spate, fiind prinse de etriere cu 6 pistoane.
Răcirea îmbunătățită a ssitemului de frânare a fost obținut prin preluarea aerului din admisia principală și prin plăcuțele de frână de înaltă performanță, care oferă o consistență excelentă a frecării într-o gamă largă de temperaturi.
DBX707 dispune de amortizoare noi și a fost necesară o recalibrare a comutației dinamice a volumului arcurilor pentru a îmbunătăți controlul caroseriei și răspunsul direcției.
Pentru interior pot fi alese trei linii de echipare și scaunele sport oferite standard au reglare electrică în 16 direcții plus încălzire.
Consola centrală a fost reproiectată și în partea inferioară apar comutatoare pentru selectarea fizică a funcțiilor pentru controlul dinamic.
Standard DBX707 este oferit cu jante de 22 de inch, iar pe lista de opțiuni se regăsesc și jante cu dimensiunile de 23 de inch.
Prețul pentru varianta de bază începe de la aproximativ 200.000 de euro. Noul Aston Martin DBX707 va ajunge la primii clienți începând cu luna aprilie a acestui an.