Aşa faci un piure pufos şi aspectuos ca la restaurant. Secretul e acest ingredient

Ana Anitoiu 14.06.2021, 19:46
Aşa faci un piure pufos şi aspectuos ca la restaurant. Secretul e acest ingredient

Un piure pufos și aspectuos ca la restaurant este greu de obținut dacă nu știi un truc extrem de simplu. Secretul stă într-un singur ingredient și în evitarea unei greșeli pe care o fac multe persoane în procesul de preparare.

Cum faci un piure pufos şi aspectuos ca la restaurant

De multe ori, atunci când faci un piure de cartofi acesta nu iese tocmai pe gustul tău și al celor pe care îi chemi la masă. Uneori, acesta devine pe alocuri negru și capătă un aspect neplăcut în farfurie. Însă, soluția este foarte simplă.

Ca să reușești să faci un piure pufos şi aspectuos ca la restaurant, trebuie să toni puțin oțet în apa în care au fiert cartofii. Astfel, culoarea albă a acestora se va păstra. Apoi, în timpul preparării este important să nu folosește lapte rece, ci fierbinte. Altfel, cartofii se vor înnegri.

Asa faci un piure pufos si aspectuos ca la restaurant
Cartofi

Cartofii au beneficii importante pentru organism

Pregătiți în acest fel, cartofii au beneficii importante pentru organism. În primul rând, aceștia mențin sănătatea inimii. Bogați în fibre, potasiu, vitamina C, vitamina B6, calciu și magneziu, aceștia echilibrează tensiunea arterială, mențin sănătatea vaselor de sânge, previn formarea cheagurilor și scad valoarea totală de colesterol în sânge.

De asemenea, întrucât au vitamina C și acid folic, cartofii contribuie la lupta cu toxinele și ajută în oprirea dezvoltării tumorilor. Aceste legume previn deteriorarea celulelor din cauza radicalilor liberi și a mediului poluat.

Cartofii, prietenii sistemului osos

Mai mult, cartofii sunt prieteni ai sistemului osos, deoarece conțin calciu, fier, fosfor, magneziu și zinc și îmbogățesc densitatea oaselor. În plus, consumul de cartofi poate preveni apariția unor boli oftalmologice, precum și îmbătrânirea pielii, și îmbunătățește funcțiile cognitive. Fibrele pe care le conțin ajută tranzitul intestinal, reduc simptomele indigestiei, constipației ori diareei și pot ameliora balonarea și flatulența.

Printre beneficiile aduse de cartofi se numără și efectul lor antiinflamator. Aceștia pot fi folosiți cruzi, ca remediu pentru diferite dureri, inflamații sau entorse. Generațiile anterioare îi foloseau rași, sub formă de comprese, pentru a ameliora durerile în gât.

Atenție! Este importantă alegerea cu grijă a cartofilor pentru consum. Aceștia nu trebuie să fie încolțiți sau să aibă modificări de culoare în verde. Aceste detalii pot indica prezența solaninei, un compus toxic ce poate provoca probleme circulatorii și respiratorii, crampe musculare, dureri de cap și diaree. Cartofii prăjiți pot fi extrem de nocivi pentru sănătate, deoarece la pregătirea lor în baie de ulei s-ar elibera o substanță numită acrilamidă, cu potențial ridicat cancerigen. Astfel, prăjirea lor ar trebui să fie evitată. Vezi AICI rețeta de piure de cartofi recomandată de un chef!

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI