Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că apare o nouă funcție de conducere în școlile din România. După o întâlnire cu primarii orașelor din țară, politicianul a declarat că a fost de acord şi va propune, în cadrul proiectului unei noi legi a Educaţiei, instituirea unui nou post în școli. Ce rol va avea în unitățile de învățământ și de ce este importantă introducerea noului job?
Sorin Cîmpeanu propune instituirea unei noi funcții în școlile din România, care să fie o punte de legătură între instituțiile de învățământ și autoritățile locale. În urma discuțiilor cu edilii municipiilor din țară, ministrul Educației a declarat că a fost de acord şi va propune, în cadrul proiectului unei noi legi a Educaţiei, instituirea postului de director administrativ.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, vrea ca școlile românești să aibă director administrativ, care să facă legătura între unitățile de învățământ şi autoritatea locală, acesta urmând să aibă competenţe în ştiinţe economice şi în ştiinţele administraţiei publice, a explicat politicianul.
Cîmpeanu a anunţat, luni, 11 aprilie, la dezbaterea online „Director de mâine”, că va propune, în proiectul unei noi legi a Educaţiei, instituirea postului de director administrativ în școli.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„În urma unor întâlniri, ultima având loc astăzi cu Asociaţia Municipiilor din România, cu primarii municipiilor din România, am fost de acord şi vom propune la nivelul proiectului unei noi legi a Educaţiei a învăţământului preuniversitar, instituirea funcţiei de director administrativ. Un director administrativ care să fie o veritabilă punte de legătură între şcoală şi autoritatea locală, director administrativ, care va trebui să aibă competenţe în ştiinţe economice, în ştiinţele administraţiei publice”, a precizat ministrul Educaţiei.
În cadrul dezbaterii online „Director de mâine”, Sorin Cîmpeanu a menționat că liderul trebuie să rămână directorul de şcoală, în timp ce directorul administrativ trebuie să adere la programul managerial cu care acel superior de şcoală a câştigat concursul. Mai mult, trebuie clar definite rolurile între cei doi, a adăugat politicianul român.
„Nu vom putea suplini competenţele acumulate pe parcursul câtorva ani de studii universitare de ştiinţe economice sau ştiinţe ale administraţiei. Liderul trebuie să rămână însă directorul de şcoală. Trebuie foarte clar definite rolurile. Directorul administrativ va trebui să adere la programul managerial cu care acel director de şcoală a câştigat concursul pentru director de şcoală. Va trebui să se ocupe strict de problemele administrative şi de consolidarea legăturii cu primăria, cu autoritatea locală şi să sprijine bunul mers al personalului nedidactic, didactic auxiliar din şcoală, mai ales nedidactic, precum şi legătura cu comunitatea locală direct sau prin intermediul autorităţii publice locale”, a spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
De curând, a fost publicată noua structură a viitorului an școlar. Programa va fi formată din cinci module de predare. Dincolo de acest aspect, ministrul Educației introduce cel puțin o tabletă interactivă în toate clasele. Proiectul de digitalizare costă 534 de milioane de euro, iar primii bani (190 de milioane de euro) se vor duce la 1.391 de școli din țară.