Apare o nouă autostradă în România. Urmează semnarea acordului bilateral cu Serbia

Ana Anitoiu 07.02.2022, 11:55
Apare o nouă autostradă în România. Urmează semnarea acordului bilateral cu Serbia

Apare o nouă autostradă în România. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că urmează să fie semnat un acord bilateral în acest sens cu Serbia. Costul studiului de fezabilitate cu durata de 32 de luni are șase zerouri și este finanțat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020.

Ministrul Transporturilor, despre noua autostradă din România

Sorin Grindeanu a spus că noua autostradă din România va uni Timișoara cu Belgrad. Oficialul garantat că nu va fi vorba despre un drum expres cu câte o bandă pe sens, ci despre o autostradă, și a precizat că va semna un acord pentru construirea șoselei chiar la finalul lunii viitoare, în Serbia.

„Spuneam în urmă cu două săptămâni că mai există câteva lucruri care trebuie să fie depăşite pentru ca proiectul să intre pe făgaşul normal, să putem face licitaţia pentru execuţie şi să intre în etapele următoare.

Au fost depăşite, iar în următoarele două săptămâni urmează să se finalizeze acordul bilateral dintre România şi Serbia, astfel încât la vizita mea de la sfârşitul lunii martie – începutul lunii aprilie, pe care o voi avea la Belgrad, să pot semna acest acord bilateral cu omologul sârb, iar ultimele semne de întrebare legate de realizarea acestui proiect să fie înlăturate şi să intrăm în linie dreaptă pentru realizarea lui”, a spus Sorin Grindeanu.

Apare o noua autostrada in Romania
Ministrul Transporturilor a dat asigurari ca va fi vorba despre o noua autostrada, nu despre un drum de tip expres. Foto: unsplash.com

Cât costă studiul de fezabilitate pentru noua autostradă din România

Studiul de fezabilitate pentru noua autostradă din România, ce va face legătura dintre România și granița țării, continuând după frontieră până la Belgrad, are un cost considerabil.

Mai exact, prețul depășește suma de 14.000.000 de lei. Studiul de fezabilitate este finanţat prin POIM 2014 – 2020, cu 85% contribuţie din partea Uniunii Europene şi 15% contribuţie proprie. Durata contractului pentru realizarea acestui studiu este de 32 de luni, adică aproximativ doi ani și jumătate.

România a început anul 2022 cu mai bine de zece secțiuni de autostrăzi în lucru, dintre care cele mai multe au termenul de finalizare stabilit în 2022-2023. Altele vor fi gata abia peste trei ani, în 2025. Când lucrările se vor finaliza, numărul de kilometri de autostradă din țară va crește cu 600.

Ministrul Transporturilor a spus anterior că are speranța ca în acest an românii să poată circula pe încă 80 de kilometri de autostradă. Recent, Sorin Grindeanu a declarat că intră în faza de licitație construcția tronsoanelor 1 și 4 ale autostrăzii Buzău – Focșani, una dintre secțiunile Autostrăzii Moldova (A7).

Conform ministrului Sorin Grindeanu, Lucrările la aceste două tronsoane se vor desfășura într-o perioadă de 20 de luni de la data semnării contractului cu finanțare prin PNRR. Documentația pentru tronsoanele 2 si 3 a ajuns la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, pentru verificare.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...