Anunț oficial de la MAI! Ce trebuie să știi dacă îți expiră documentele în perioada stării de urgență

Anunț oficial de la MAI! Ce trebuie să știi dacă îți expiră documentele în perioada stării de urgență

MAI anunță că documentele expirate ale românilor rămân valabile până la finalul stării de urgență. Însă, după exipararea stării de urgență, actele trebuiesc preschimbate în maxim 90 de zile. Ce acte intră mai exact în acestă categorie?

Ce documente sunt valabile chiar dacă au expirat în perioada stării de urgență

Potrivit MAi documentele care intră în această categorie sunt cele emise de Inspectoratul General al Poliţiei Române, de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, respectiv de serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor aflate în coordonarea metodologică a MAI.

„Cetăţenii aflaţi în această situaţie vor avea la dispoziţie 90 de zile de preschimbare a actelor respective, după încetarea stării de urgenţă”, informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

acte de identitate, permis, valabilitate, MAI

Ce documente sunt valabile chiar dacă au expirat în perioada stării de urgență

Potrivit Ordonanței Militare nr. 3 șoferii pot circula cu permisul, cu autorizația sau cu dovada de circulație expirate pe perioada stării de urgență. Însă, dovezile sunt valabile doar până la primirea primirea permisului de la DRPCIV prin poștă. De reținut că în această categorie nu intră dovezile înlocuitoare cu drept de circulație ale permiselor de conducere care se eliberează de serviciile rutiere în cazul unor abateri la regimul circulaţiei.

„În ceea ce priveşte activitatea DRPCIV, documentele pentru care se prelungeşte valabilitatea până la încetarea stării de urgenţă sunt permisele de conducere româneşti, autorizaţiile de circulaţie provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare şi ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim premise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare/ transcriere/ certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere româneşti/străine sau duplicate”, arată într-un comunicat MAI.

De asemenea, ordonanța militară nr. 3 din 24 martie 2020 mai prevede că documentele eliberate cetățenilor străini de către Inspectoratul General pentru Imigrări, permise de şedere, avize de angajare/detaşare, decizii de returnare, certificate de înregistrare a rezidenţei sau cărţi de rezidenţă eliberate cetăţenilor europeni, documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecţie internaţională şi persoanelor fără cetăţenie, documentele temporare de identitate ale solicitanţilor de azil, rămân valabile până la expirarea stării de urgență.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI