ANPC a lansat o nouă modalitate prin care consumatorii pot face reclamații

Mihnea Tălău 07.02.2022, 12:57
ANPC a lansat o nouă modalitate prin care consumatorii pot face reclamații

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a lansat, de luni 7 februarie,  un număr de telefon, pentru aplicația WhatsApp, la care consumatorii pot reclama problemele cu care se confruntă. Astfel, potrivit președintelui instituției, Horia Constantinescu, pentru a fluidiza comunicarea directă cu consumatorii din toată țara, începând din 7 februarie 2022, a anunțat numărul special de telefon, folosit exclusiv pentru mesaje în aplicația WhatsApp.

Numărul de telefon pentru aplicația WhatsApp

Numărul de telefon, pentru aplicația WhatsApp, este 079 021 9551.

„Am înființat acest număr special, care se va afla în permanență la mine, pentru a putea fi cât mai aproape de consumator și a mă putea implica personal în gestionarea situațiilor urgente care pot apărea și care vor fi semnalate astfel”, a declarat Horia Constantinescu, președinte ANPC.

La acest număr, care nu va folosi funcția de apel video sau cu voce, sunt așteptate mesajele scrise și imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgență în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul țării. Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale, cazuri de debranșări, pentru neplată a unor facturi greșite la energie încă necorectate, precum și situații urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor.

Comisarii ANPC vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competența legală de soluționare a instituției și le vor da curs.

Menționăm că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamațiile realizate în mod curent.

Unde mai pot reclama consumatorii

Primirea reclamațiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcție de raza teritorială în care își desfășoară activitatea operatorul economic reclamat.

Reclamațiile se fac în format scris – transmise prin poștă -, în format electronic sau se depun personal, pentru soluționarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege, se arată în comunicatul ANPC.

Formularul de reclamație online,se află pe site-ul instituției, la linkul http://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx

Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...