ANPC a dat amenzi de 645.000 de lei. Ce se întâmplă cu peste 2 milioane de facturi. Lista neregulilor găsite la companiile de furnizare energie și gaze

Andrei Dumitrescu 19.01.2022, 15:05
ANPC a dat amenzi de 645.000 de lei. Ce se întâmplă cu peste 2 milioane de facturi. Lista neregulilor găsite la companiile de furnizare energie și gaze

Structura creată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Comitetul pentru Energie, a aplicat sancțiuni în valoare de 645.000 de lei, după 94 de acțiuni de control în întreaga țară la companiile furnizoare de energie electrică și gaze naturale.

Autoritățile au anunțat că pe lângă sancțiunile aplicate s-au adăugat și 4 propuneri de încetare a a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

Doar la una dintre companiile sancționate s-a dispus stornarea a s-au stornat 2.232.224 de facturi la care nu se cuprinseseră conceptele de compensare/plafonare de la 1.11.2021, urmând a se emite un număr egal, în oglindă de facturi calculate conform normelor legale în vigoare.

Cum sunt pacaliti soferii care platesc amenzile de circulatie
 

Lista abaterilor găsite de ANPC

  • nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021
  • tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%
  • informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea
  • nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor,
  • • nerespectarea termenului de răspuns la solicitările petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.
  • contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate
  • diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consumator
  • împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns;
  • procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori;
  • practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative
  • furnizarea de energie electrică, fără licență
  • nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni.

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).

Urmăriți Impact.ro și pe
Andrei Dumitrescu
Am absolvit facultatea de Științe Politice. Mi-am inceput cariera ca redactor, după care am devenit coordonator la mai multe site-uri de știri, printre care și EVZ.ro. Am fost editor pe...