Amendă uriașă primită de eMAG. Lovitură grea înainte de Revelion

Stan Filon 29.12.2020, 14:17
Amendă uriașă primită de eMAG. Lovitură grea înainte de Revelion

Amendă uriașă primită de eMAG. eMAG a primit o lovitură de proporții, chiar înainte de Revelion! Consiliul Concurenței a amendat compania Dante International SA, operatorul magazinului online eMAG, cu 32,28 milioane lei (aproximativ 6,7 milioane euro) pentru abuz de poziție dominantă pe piața serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace!

Lovitură dură pentru eMAG, chiar de Anul Nou

Pe lângă amenda uriașă, Consiliul Concurenței a impus companiei și o serie măsuri corective pentru a restabili mediul concurențial normal și pentru a preveni apariția unor astfel de fapte, potrivit economica.net. Conducerea companiei a recunoscut că s-au făcut și erori, dar nu contestă amenda primită și își asigură partenerii că s-a învățat din greșeli.

Mai exact, eMAG a fost găsită vinovată de faptul că în perioada ianuarie 2013 -iunie 2019 a poziționat și a afișat propriile oferte de produse, în detrimentul ofertelor partenerilor care comercializau pe aceeași platformă. Retailerul anunță că a colaborat cu autoritatea de concurență pe tot parcursul investigației și a pus la dispoziție, în mod transparent, dincolo de obligația legală de a coopera, toate datele și informațiile privind modul de funcționare a platformei Marketplace pentru o înțelegere completă a acestui nou model de comerț electronic.

Lovitura dură pentru eMAG, chiar de Anul Nou
Lovitura dură pentru eMAG, chiar de Anul Nou

Amendă colosală dată de Consiliul Concurenței

“Platforma eMAG a funcționat în primii 12 ani de activitate doar cu vânzare directă. Apoi, treptat, prin platforma eMAG Marketplace, partenerii au avut posibilitatea să își vândă produsele, în baza unor reguli care au fost adaptate din mers, pe măsura ce platforma a evoluat. Concomitent cu plata amenzii, compania și-a asumat voluntar o serie de măsuri în fața autorității de concurență, prin care regulile și algoritmii vor fi mult mai transparenți. Astfel, perspectivele de dezvoltare ale partenerilor vor crește prin predictibilitate, acces la date și o soluționare rapidă a problemelor”, explică retailerul.

”Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsită de erori, însă am învățat de fiecare dată din ele și ne-au ajutat sa adaptăm modelul. Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluții rapide în interesul clienților, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părți implicate în platformă.

”Platforma eMAG nu a fost lipsită de erori”

Deși izolate, aceste situații au generat îngrijorări ale autorității de concurență, împreună cu care am depus toate eforturile pentru a identifica un mod foarte predictibil, transparent și echilibrat prin care toate părțile să poată beneficia de avantajele unei platforme de comerț online, iar clientul să rămână prioritatea noastră.

Chiar dacă am primit o sancțiune, luăm partea bună din aceasta experiență: am învățat cum să oferim un serviciu foarte bun în același timp și clienților, și partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli și algoritmi îmbunătățiți permanent, bazându-ne pe tehnologie. Astfel, clienții beneficiază de servicii inovatoare care le salvează timp și bani, iar partenerii beneficiază de oportunități majore de dezvoltare, în România și în țările din jur” a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Urmăriți Impact.ro și pe