Un aliment din țara noastră a ajuns atât de costisitor, încât aproape că niciun român nu și-l mai poate permite. În prezent, un kilogram costă circa 100 de lei în retail, cu 45% mai mult faţă de anul 2021. Prin urmare, marile lanțuri de supermarketuri au început să protejeze acest produs de lux, închizându-l într-o cutie de plastic. Iată despre ce aliment este vorba!
În anul 2022, untul, căci despre el este vorba, a ajuns să coste aproximativ 100 de lei pe kilogram, adică cu 45% mai mult faţă de anul 2021. Astfel, aproape nimeni nu și-l mai poate permite și toți îl privesc ca pe un produs extrem de valoros. Tocmai din acest motiv, unii retaileri au început să monteze sisteme antifurt la rafturile cu unt.
„Este un efect al sărăcirii populaţiei, al scăderii puterii de cumpărare şi o dovadă a faptului că supermarketurile şi hipermarketurile au ajuns pentru o parte din populaţie ca nişte muzee, iar la muzee întotdeauna există tentaţia de a pune mâna pe un produs valoros, în acest caz pe o conservă, un pateu sau un jambon“, a declarat analistul economic Adrian Negrescu, potrivit celor de la zf.ro.
Specialistul este de părere că protecţia retailerilor vine şi după ce s-a constatat o creştere a numărului de furturi pe fondul implementării caselor de marcat self-service.
Citește și Alimentul care devine pe zi ce trece un lux pentru români. Prețurile au explodat în ultima vreme!
Anul trecut, prețurile au explodat la alimentele de bază. Uleiul și cartofii s-au scumpit cel mai mult în anul 2022, iar acest lucru a putut fi foarte ușor observat la rafturile magazinelor, chiar și la cele care se promovează ca având cele mai mici tarife de pe piață.
În plus, românii au fost nevoiți să scoată mai mulți bani din buzunare și pentru a-și achita facturile la gaze și energie electrică, dar și pentru carburanți.
Citește și Sisteme antifurt la cafea și ulei în supermarket, din cauza valului de scumpiri. Unde se întâmplă asta Foto!