Alimentele cu efect antidepresiv. Ele fac minuni, dar altele sunt pe lista neagră. Ce trebuie să scoți acum din bucătărie

Ana Anitoiu 16.10.2020, 13:25
Alimentele cu efect antidepresiv. Ele fac minuni, dar altele sunt pe lista neagră. Ce trebuie să scoți acum din bucătărie

Unele alimente au efect antidepresiv. Acestea fac minuni în organism. Altele, însă, sunt pe lista neagră și trebuie să fie scoase din alimentație.

Care sunt alimentele cu efect antidepresiv

Atunci când bucuria dispare, indiferent de câte lucruri bune se întâmplă, ar putea ajuta o schimbare în alimentație. Până la descoperirea cauzei indispoziției prelungite, câteva alimente ar putea veni în ajutor.

Aceste alimente sunt recomandate chiar și atunci când nu apar semne de anxietate sau depresie. Beneficiile pe care le aduc oricum organismului sunt binevenite.

În plus, acestea pot fi un ajutor de nădejde când zilele sunt încărcate, sarcinile multe și somnul puțin ori în perioade de recuperare după unele afecțiuni.

De exemplu, ciocolata neagră și băuturile pe bază de cacao. Acestea fac pe loc viața să pară mai frumoasă. Cresc nivelul de serotonină, cunoscută și ca ”hormonul fericirii”. Astfel, starea de spirit începe să se schimbe în bine, datorită acestor alimente delicioase.

Alimentele cu efect antidepresiv. Ele fac minuni, dar altele sunt pe lista neagră. Ce trebuie să scoți acum din bucătărie
Alimentele cu efect antidepresiv. Ele fac minuni, dar altele sunt pe lista neagră. Ce trebuie să scoți acum din bucătărie

De asemenea, lactatele și în special iaurtul țin stresul la distanță. Acest fapt se datorează vitaminelor B2 şi B12, antioxidanţi ce luptă împotriva radicalilor liberi.

Totodată, fisticul este un aliat al organismului în lupta cu stresul. Un pumn de fistic ajută la alungarea stresului și încântă papilele gustative.

Ce alimente se află pe lista neagră

Pe de altă parte, atunci când existe semne de anxietate sau depresie, câteva alimente trebuie să fie evitate.

În aceste situații, este recomandată evitarea consumului de cafea sau ceaiuri ori alte băuturi cu cofeină. Chiar dacă dau energie, acestea pot influența negativ dispoziția.

De asemenea, îndulcitorii sunt de evitat. Aceștia ar putea fi chiar declanșatori ai depresiei. Aspartamul, de exemplu, ar avea legătură cu apariţia depresiei, potrivit nutriţionistului-chef Connor Middelmann-Witney.

Totuși, limitarea ori evitarea totală a îndulcitorilor nu înseamnă verde la consumul exagerat de zahăr. În anul 2002, oamenii de ştiinţă au descoperit că ar exista o legătură între o dietă bogată în dulciuri, deci zahăr, şi riscul de depresie. Experții susțin că zahărul nu duce neaparat la apariție depresiei, dar o poate agrava.

Alte alimente ce se află pe lista neagră, în caz de anxietate sau depresie, sunt semințele de dovleac prăjite și sărate. Acestea interferează cu absorbţia tiroidiană de iod. De altfel, este cunoscut faptul că starea de spirit poate depinde și de sănătatea glandei tiroide.

Între semne ale depresiei se numără, între altele: tristețea, sentimentul de deznădejde, vinovăție, lipsă de valoare, anxietatea, neliniștea, iritabilitatea, pierderea interesului pentru activități îndrăgite, lipsa de energie, probleme de concentrare, probleme sau somnul sau încetinirea gândirii ori mișcărilor.

Urmăriți Impact.ro și pe