Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi va lansa 35 de noi modele electrificate până în 2030. Pentru atingerea acestui obiectiv alianța va investi 23 de miliarde de euro

Bogdan Bârliga 28.01.2022, 10:17
Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi va lansa 35 de noi modele electrificate până în 2030. Pentru atingerea acestui obiectiv alianța va investi 23 de miliarde de euro

Renault Group, Nissan Motor  şi Mitsubishi Motors Corporation au convenit să investească 23 de miliarde de euro pentru lansarea unei noi game de modele electrificate.

Până în anul 2030 vor fi lansate 35 de noi modele electrice și 90% dintre acestea vor fi construite pe cinci platforme comune.

Platforme noi și strategie comună în privința bateriilor

Informațiile publicate de www.impact.ro pe 24 ianuarie sunt confirmate oficial de Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi: va fi implementat un plan ambițios pentru electrificarea gamei și suma alocată este de 23 de miliarde de euro pentru următorii cinci ani.

Fiecare companie din cadrul alianței va crește gradul de utilizare a platformelor comune de la 60% cât este în prezent la peste 80% din cele 90 de modele de care vor dispune în 2026. Aceasta va permite fiecărei companii să se concentreze mai mult asupra nevoilor clienților, asupra modelelor cele mai profitabile şi asupra piețelor cheie.

Membrii Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi lucrează cu partenerii comuni pentru a reduce cu 50% costul bateriilor până în 2026 şi cu 65% până în 2028.

Cinci platforme comune pentru mașinile electrice

Cele trei companii au investit deja peste 10 miliarde de Euro în domeniul electrificării. Pe pieţele principale (Europa, Japonia, Statele Unite, China) 15 uzine ale Alianței produc deja componente, motoare şi baterii pentru 10 modele electrice. Până acum au fost vândute peste 1 milion de vehicule electrice, care au parcurs 30 de miliarde de kilometri.

Noile modele vor fi construite în procent de 90% pe cinci platforme comune, care vor acoperi majoritatea piețelor.

Prima platformă este CMF-AEV, cea mai accesibilă platformă electrică din lume, pe care este construită Dacia Spring.

Platforma KEI-EV  reprezintă o familie de platforme pentru vehicule electrice ultra-compacte.

Platforma LCV-EV este dedicată vehiculelor utilitare, fiind folosită acum pentru Renault Kangoo şi Nissan Town Star.

Noul Renault Megane electric produs pe platforma CMF-EV

Pentru noul crossover-ul Nissan Ariya EV şi Renault Megane E-Tech Electric este folosită platformă electrică globală CMF-EV.

Platforma CMF-EV reprezintă un etalon pentru viitoarea generație de vehicule electrice ale partenerilor alianței. Ea a fost creată pentru a integra şi optimiza toate elementele specifice unui tren de rulare 100% electric, incluzând un motor nou, de înaltă performanță şi o baterie ultra-plată. Până în 2030, peste 15 modele vor fi construite pe platforma CMF-EV, într-un volum de producţie anual de până la 1,5 milioane de unităţi.

CMF-BEV este descrisă de alinață drept cea mai competitivă platformă compactă electrică din lume și va fi lansată în 2024. Aceasta va oferi o autonomie de până la 400 km și performanțele aerodinamice permit reducerea costurilor cu până la 33% şi consumul de energie cu peste 10% faţă de actualul Renault Zoe.

Pe această platformă vor fi construite anual 250.000 de vehicule sub mărcile Renault, Alpine şi Nissan. Printre acestea se numără Renault R5 şi noul model electric compact care va înlocui Nissan Micra. Acesta va fi produs în centrul industrial Renault ElectriCity din Nordul Franței.

Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi va lansa 35 de noi modele electrificate până în 2030. Pentru atingerea acestui obiectiv alianța va investi 23 de miliarde de euro
Renault 5 Concept

45 de modele vor fi echipate cu sisteme autonome de conducere

Până în anul 2026 peste 10 milioane de exemplare dintr-o gamă de 45 de modele vor fi echipate cu sisteme autonome de conducere.

În prezent, 3 milioane de vehicule sunt conectate la Cloud-ul alianței, derulând schimburi permanente de date.

Până în 2026, peste 5 milioane de sisteme de Cloud ale Alianței vor fi livrate în fiecare an, ceea ce va face ca numărul vehiculelor conectate aflate în circulație să ajungă la 25 de milioane. Alianța va fi primul producător original de echipamente (OEM) la nivel global care va introduce ecosistemul Google în vehiculele sale.

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...